Πώς τα «μεσαία» smartphones κατέκτησαν τον κόσμο

Πριν από όχι και πολλά χρόνια, τα μεσαίας κατηγορίας smartphones σχεδόν «φώναζαν» από μακριά τη λέξη «συμβιβασμός».

Βέβαια, την περίοδο εκείνη η λογική της αγοράς ήταν ο διετής κύκλος: αγοράζεις ένα τηλέφωνο –πιθανόν με επιδότηση-, το κρατάς δύο χρόνια, όσο και το συμβόλαιο, και μετά παίρνεις άλλο. Οπότε τα μεσαία τηλέφωνα ικανοποιούσαν μερικές βασικές ανάγκες των χρηστών που ήθελαν να έχουν smartphones, ωστόσο, το μεγάλο βάρος των κατασκευαστών έπεφτε στα εκάστοτε κορυφαία μοντέλα, τα οποία με τη βοήθεια προσφορών και επιδοτήσεων γίνονταν προσβάσιμα σε κόσμο, ακόμα και με περιορισμένο βαλάντιο.

Όταν άλλαξε η αγορά

Ωστόσο εδώ και μερικά χρόνια, η εικόνα έχει αλλάξει άρδην: σταδιακά η αγορά άρχισε να φρενάρει, οι καταναλωτές κρατούσαν τις συσκευές τους για περισσότερα χρόνια, οι επιδοτήσεις άρχισαν να μειώνονται και στο παιχνίδι μπήκαν νέες εταιρείες που παρείχαν κινητά μεσαίας κατηγορίας που κυριολεκτικά «φυσούσαν», έχοντας εξαιρετικά τεχνικά χαρακτηριστικά σε πολύ ελκυστικές τιμές (ανεκδοτολογικά, λέγεται ότι η Xiaomi «κατέστρεψε» το πρόγραμμα Android One της Google, πλημμυρίζοντας τις αγορές των αναπτυσσομένων χωρών με καλύτερες συσκευές από αυτές που προσέφερε το πρόγραμμα).

Τα «flagship killers»

Η κυριαρχία των «μεσαίων»

Σήμερα, με τις τιμές των κορυφαίων μοντέλων να έχουν εκτιναχθεί ενίοτε σε δυσθεώρητα ύψη, ο κόσμος των μεσαίων συσκευών είναι πραγματικά εντυπωσιακός, καθώς κάποιες φορές τα κινητά αυτά έχουν τόσο καλά χαρακτηριστικά που υποχρεώνουν σε συγκρίσεις με flagship μοντέλα: πανίσχυροι επεξεργαστές, τεράστιοι αποθηκευτικοί χώροι, πολύ καλές οθόνες, εξαιρετικά υλικά και ποιότητα κατασκευής, μπαταρίες που… δεν τελειώνουν (πλέον το όριο των δύο ημερών ανάμεσα στις φορτίσεις θεωρείται σχεδόν προαπαιτούμενο), εγγυημένες αναβαθμίσεις λειτουργικού συστήματος, πολύ καλές κάμερες, και πάει λέγοντας.

Η… βασανιστική επιλογή

Στην πραγματικότητα, σήμερα οι συσκευές που κάποιος μπορεί να βρει στο εύρος τιμών από 250 ως 500 ευρώ είναι τόσες πολλές, και πολλές από αυτές τόσο καλές, που καταντάει… βασανιστικό το να επιλέξει ποια του ταιριάζει καλύτερα. Από το μέγεθος και το είδος της οθόνης (AMOLED ή LCD), την RAM, και το σύστημα των καμερών, μέχρι το… χρώμα του κινητού ή το λειτουργικό (άλλοι προτιμούν τις πιο «καθαρές» εκδόσεις του Android, άλλοι τις πιο «καστομαρισμένες»), οι επιλογές είναι πραγματικά άπειρες.

Και 5G τσιπάκια

Το ενδιαφέρον, ωστόσο, βρίσκεται στα… σωθικά των τηλεφώνων, καθώς οι δύο μεγαλύτεροι κατασκευαστές των επεξεργαστών για κινητά, η Qualcomm και η MediaTek πλέον έχουν παρουσιάσει SoC (είναι τα αρχικά των λέξεων System On a Chip, και είναι ένα ολοκληρωμένο κύκλωμα που περιλαμβάνει σχεδόν όλα τα εξαρτήματα μιας υπολογιστικής μηχανής) που διαθέτουν modems για συνδέσεις με δίκτυα 5ης γενιάς (5G) και προορίζονται για «μεσαίες» συσκευές. Η σταδιακή εξάπλωσή τους αναμένεται να παίξει μείζονα ρόλο στην ισχυροποίηση του δικτύου 5G στον κόσμο και το πέρασμα στη νέα εποχή για τα ασύρματα δίκτυα.

Σημασία στη λεπτομέρεια

Φυσικά, η ψαλίδα ανάμεσα στις flagship συσκευές και στα μεσαία smartphones παραμένει μεγάλη, ωστόσο, οι αποστάσεις σε σχέση με το παρελθόν μειώνονται, η μεσαία κατηγορία γεμίζει με «value for money» συσκευές, πολλές εταιρείες επενδύουν σε θέματα που παλιότερα έμοιαζαν… άγνωστες λέξεις για τα μεσαίας κατηγορίας κινητά (π.χ. designsoftware επεξεργασίας των φωτογραφιών, ασφάλεια συσκευής, αναβαθμίσεις λειτουργικού, κλπ), κάποιες άλλες συνεχίζουν να αναζητούν το τέλειο «flagship killer» και η κατάσταση μοιάζει πολύ ενδιαφέρουσα. Καθώς σταδιακά η αγορά smartphones αναδιατάσσεται, οι εξελίξεις αναμένονται μείζονες.

(ΠΗΓΗ : https://www.topontiki.gr )

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

 

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Send this to a friend